Wprowadzenie reklam do Messengera – jak dobrze wykorzystać nowe możliwości?

Decydując się na wprowadzenie reklam do komunikatora oferowanego przez Facebooka, firma pozwoliła na zagospodarowanie niewykorzystanego potencjału reklamowego, umożliwiając jednocześnie dotarcie do jeszcze większej liczby użytkowników. Jak dobrze wykorzystać to narzędzie? Podpowiadamy!

Trzy formaty reklamy na Messengerze

Reklama na Messengerze funkcjonuje obecnie w trzech formatach:

1. Reklamy sponsorowane

Reklamy sponsorowane umieszczane są na stronie głównej aplikacji pomiędzy konwersacjami ze znajomymi, co sprawia, że nie sposób ich nie zauważyć. Klikając w taką reklamę, zostajemy przeniesieni do konkretnej witryny. W tym miejscu pojawia się oczywiste pytanie: Czy tego typu reklamy są skuteczne? Aktualnie większość osób zajmujący się marketingiem internetowym wykorzystuje je jako dodatek do kampanii marketingowej prowadzonej bezpośrednio na Facebooku – Messenger pozwala na zdobycie większej ilości konwersji, przy stosunkowo niewielkich nakładach, jednak nie jest w stanie (przynajmniej na razie) „rozkręcić” całej promocji.

2. Wiadomości sponsorowane

Jeżeli chodzi o wiadomości, sponsorowane to Messenger daje firmom możliwości wysyłania sponsorowanej wiadomości bezpośrednio do użytkowników, którzy wcześniej nawiązali już z nią kontakt. Taka forma reklamy pozwala na dotarcie do użytkowników z własnym, spersonalizowanym komunikatem oraz daje pewność, że tego typu reklama zostanie zauważona.

Warto wiedzieć o tym, że grupa docelowa może być odpowiednio spersonalizowana i wiadomość sponsorowana może dotrzeć jedynie do tych osób, które spełniają określone kryteria.

3. Konwersacje z użytkownikiem

Jedną z ciekawszych możliwości promocji na Messengerze są konwersacje z użytkownikami przy wykorzystaniu botów i sztucznej inteligencji. Platforma umożliwia zaprogramowanie chatbota, który będzie prowadził konwersację z aktualnymi czy też potencjalnymi klientami. Kiedy warto zdecydować się na taką reklamę? Sprawdza się ona przede wszystkim po to, aby nieinwazyjnym i nienachalnym komunikatem móc zachęcić użytkownika do pierwszej rozmowy i nawiązania kontaktu.

Wykorzystanie Messengera w kampaniach marketingowych

Wprowadzenie reklam do Messengera było jedynie kwestią czasu, już od dłuższego czasu mówiło się bowiem o nowych możliwościach, jakie dawałoby takie posunięcie – reklamy na Messengerze umożliwiają dotarcie do ponad 1, 2 miliarda ludzi, którzy każdego miesiąca korzystają z tego właśnie komunikatora. Te liczby robią wrażenie – warto wiec dobrze wykorzystać nowe możliwości, ponieważ w Polsce wciąż stosunkowo niewielu reklamodawców używa tej formy reklamy – być może to właśnie szansa dla Twojej firmy? Polecamy zainteresować się tematem i wykorzystać nowe możliwości, jakie daje Messenger Ads!