Wybór banera reklamowego

Reklama jest nieodzowną informacyjną formą dotarcia do odbiorcy jakiegokolwiek przekazu, a banery są jednym z nośników tych informacji. W gatunku fizycznym jest to pas materii, na którym drukuje się przekaz reklamowy lub informację, a bannerem może być również elektroniczna animacja do wyświetlania na ekranach komputerów, telewizorów, a nawet telefonów.

Banery elektroniczne

Nośnik, na którym umieszczono banner jest oczywiście ważny, ale to nie nośnik ma przyciągać wzrok. Istotny jest wygląd i treść wyróżniająca ten konkretny baner spośród innych reklam zarówno telewizyjnych, jak i ulicznych. Banery elektroniczne mają przy tym rozmiary określone standardowo, a za jednostkę informacyjną brany jest piksel. Taki np. banner internetowy powinien charakteryzować się krótką i zwięzłą treścią, zachęcającą internautów do podjęcia działań. Czas potrzeby na jego ściągnięcie nie powinien zajmować dużo czasu i w zaleceniach reklama nie może mieć większej pojemności od 20 kB.

Banery drukowane

Banery drukowane tworzone są, co zrozumiałe, w zakładach poligraficznych. Nie mogą być przy tym przeładowane treściami ani grafiką. Baner drukowany ma przechodnia zainteresować, a nie znużyć nawałą informacji. Zawarty na nim przekaz powinien być treściwy i celnie trafiać do przechodzących ludzi. Jednocześnie zwięzłość treści nie oznacza braku atrakcyjności graficznej i zarówno projekt banera, jak i jego wykonanie powinny być dopracowane do perfekcji. Pracujące obecnie w zakładach poligraficznych nowoczesne urządzenia dają nieograniczone możliwości druku zamierzonych przez projektantów treści i grafik. Obecnie projektant banerów może urzeczywistniać najbardziej wyszukane pomysły, a urządzenia zadrukują praktycznie każdy materiał. Banery powstają na papierze, tkaninach, foliach i innych tworzywach sztucznych, a także na metalach i szkle.

Banery – techniki realizacji

Przy wykonywaniu nowoczesnych banerów reklamowych królują dwie techniki. Jest to druk solwentowy albo druk lateksowy.

Druk solwentowy jest tańszy, ale ma bardzo istotną wadę. Otóż wydziela on szkodliwe dla ludzi substancje, nie może być wiec stosowany we wnętrzach, a jedynie w plenerze. Droższe banery wykonane w druku lateksowym można umieszczać w miejscach dowolnych.

Nie tylko druk jednak się liczy, ale i wytrzymałość banerów. Te lokowane na zewnątrz budynków powinny wytrzymywać uderzenia porywistych wiatrów i być odporne na inne niekorzystne warunki mechaniczne, a także na uszkodzenia mechaniczne.